TKO.fm




Jumat, 02 Mei 2008

KaTa-KaTa HiKmAh

1) Biar renggang difana dunia,biar hina dimata manusia,biar semangat semakin tua,biar akal semakin berusia, jangan tergadai silaturrahim antara kita sesama Islam... .

2) U can buy gifts but not love,U can pretend smile but not happiness,U can lie to others but not to yourself,U can have friends,but not as good as ALLAH S.W.T.

3) I know you are so-so buzy, but take 3 seconds to ZIKIR to ALLAH Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar May Allah bless us.

4) Kuliah Maghrib tiada lagi,dikir barat sampai ke pagi,sure heboh tiap negeri,Mufti menegur terus dimaki,kes bunuh hari-hari,rompak,ragut makin menjadi,aurat dah tak peduli,termasuk bini para menteri,Hukum Hudud selalu dicaci,perlembagaan penjajah dijunjung tinggi,Ulama dimaki penyanyi disanjungi,pejuang Islam ditangkap digari, BAPAK RASUAH pulak dipuji,inilah dia Islam Hadhari, Islam tajaan Pak Lah Badawi, Al-Ghazali yang kita cari,rupa-rupanya mawi yang ditemui.

5) Jika hati sejernih air,jangan biar ia keruh,jika hati seputih awan,jangan biar ia mendung,jika hati seindah bulan,hiasi ia dengan iman.

6) SIDDIQ mu baluti luka kekufuran,AMANAH mu payungi lembah kehinaan,FATONAH mu suburi hati yang layu,TABLIGH mu terangi insan di kala kegelapan... .YA MUHAMMAD habibullah...

7) Kasih Allah membawa Rahmat,Kasih Rasul membawa Syafaat,Kasih guru membawa Berkat,Kasih ibu membawa Kesejahteraan dan kasih ayah membawa kebahagiaan.

8) Rasulullah bersabda: Yang menjadikan orang mukmin itu pemurah adalah agamanya,yang menjadikan orang mukmin itu mempunyai kehormatan adalah akalnya dan yang menjadikan orang mukmin itu mulia adalah budi pekertinya.

9) Mungkin kerana kita leka, sekali pena terlepas dari genggaman,ucapan hOppssh mendahului YA ALLAH, bila perut kenyang hha... kenyangnyah mengatasi ALHAMDULILLAHh, bila diri terpegun oleh keindahan alam,SUBHANALLAH tertutup oleh Cantiknya, bila dikunjungi berita malang, Kasihannya terucap kerana kita lupa INNALILLAH HI WAINNA ILAIHIRAJIUUN. Kadang kala kita lupa kerana kita terbiasa. Tapi, ingatlah agar bila Malaikat Izrail mendekati kita,biarlah ucapan LAILAHAILLALLAH menjadi juara mengatasi segala kata-kata...

10) Siang akan sepi tanpa mentari,malam tiada seri tanpa rembulan,hidup akan sunyi tanpa teman,hati tiada erti tanpa iman... .

11) LIHAT pada anugerah dan ciptaan Allah, DENGAR pada perkara yang memuji Allah, PATUH pada AL-Quran dan Sunnah, DIAM itu pembuka pintu Rahmat.
Mudah-mudahan ianya menjadi panduan pada kita semua..Insya Allah...

0 komentar: